Știai că fericirea angajaților tăi și a partenerilor de afaceri poate influența direct succesul business-ului tău? Ei bine, află că un angajat fericit este mai productiv, iar un partener mulțumit este mai dispus să colaboreze pe termen lung.
Se spune adesea că fericirea nu se poate cumpăra. Dar în lumea afacerilor, fericirea poate însemna diferența dintre faliment și o creștere spectaculoasă.
Da, ai citit corect! A avea parteneri de afaceri și angajați fericiți nu este doar o chestiune ”la modă! sau o situație ideală. Ci este un lucru esențial.
Hai să vedem de ce.
Dacă credeai că este suficient să îți faci angajații fericiți doar prin cuvinte sau printr-o simplă bătaie pe umeri s-ar putea să te înșeli. Uneori poate fi vorba despre mult mai mult.
Iar acest mult mai mult făcut ”cu cap” și la momentul oportun nu înseamnă pierdere pentru afacerea ta, din contră. Aceste gesturi alături de cuvinte de încurajare sau apreciere pot fi acel ”praf magic” care nu doar că pot aduce zâmbete sincere, dar pot crea o legătură cu totul deosebită în relațiile tale de afaceri.
Nu, nu trebuie să fie gesturi mari sau extrem de costisitoare, ci gesturi făcute cu suflet precum oferirea unor cosuri cadou personalizate de Crăciun alături de un mesaj plin de emoție. Sau oferirea unor cadouri sau prime cu alte ocazii speciale precum zilele de naștere ale angajaților sau partenerilor tăi. Sau de ce nu, oportunități de creștere pentru angajații tăi?
Iată doar câteva benefici pe care ți le poate aduce un astfel de gest făcut la timpul potrivit oamenilor care te ajută în fiecare zi să îți crești afacerea.
Angajații fericiți sunt mai puțin predispuși să plece și îți oferă o loialitate crescută. Și când angajații rămân, economisești bani pe recrutare și formare, nu-i ala?
Este simplu. Știi cât te costă un angajat nou? Mult mai mult decât unul fidel și mulțumit. Deci de ce să nu faci astfel de gesturi?
Fericirea este ca un motor turbo pentru productivitatea angajaților tăi. Atunci când oamenii sunt fericiți, sunt mai motivați, mai concentrați și, desigur, mai productivi.
Și ghici ce? Clientul tău o simte! Da, clientul tău simte când lucrezi cu angajați motivați, performanți și fericiți. Și nu doar clientul tău dar și afacerea ta.
Alături de parteneri fericiți, negocierile sunt mai puțin stresante, mai eficiente și, în general, mult mai plăcute. Vrei să închei un acord mai rapid? Fă-i pe partenerii tăi să zâmbească oferindu-le nu doar relații profesionale dar și gesturi umane!
Există o varietate de lucruri pe care le poți face pentru partenerii și angajații tăi dacă vrei ca aceștia să se simtă apreciați, să simtă că sunt importanți pentru tine și afacerea ta și să se simtă cu adevărat motivați pentru a nu pleca din afacerea ta.
Iată doar o parte din aceste lucruri pe care le poți face și care sunt foarte importante.
Construiește o atmosferă pozitivă și un mediu de lucru sau de negociere plăcut
Într-un mediu de lucru unde oamenii se simt valorizați, recunoscuți și sprijiniți, fericirea înflorește în inima celor ce iau parte la această atmosferă. De ce? Pentru că înainte de a fi parte din echipa ta, sau înainte de a-ți fi parteneri sunt oameni, nu-i așa?
Iar dacă te întrebi cum să faci asta. Iată câteva idei.
Valorează relațiile cu partenerii tăi și fructifică-le
Parteneri fericiți înseamnă parteneriate de durată așa cum am spus la începutul articolul. Iar un partener de afaceri de lungă durată valorează mai mult decât 10 parteneri noi nesiguri.
Dar cum poți face asta?